Ingrid Slaa museumsmederij De Hoefhamer Smedestraat 22

Ingrid Slaa probeert als beeldend kunstenaar de wereld om haar heen, wat haar opvalt, waar ze over nadenkt, wat ze meemaakt of waar ze tegenaan loopt, weer te geven in een beeld. Het spannende is dat ze van tevoren niet weet wat het uiteindelijk gaat worden. Welk materiaal ze gaat gebruiken, of het 2D of 3D wordt, groot of klein.

Rode draad in haar werk is het gebruik van haar eigen lichaam. Vaak begint Ingrid met een nieuw beeld door een mal te maken van (een deel van) haar eigen lichaam. Denk daarbij aan handen, vingers, voeten, haar gezicht, oren, neus, benen of ook haar rug. Met deze mal maakt ze dan meerdere afgietsels in diverse materialen. Vanuit het spelen met deze afgietsels, het maken van schetsen en het verzamelen van woorden die met een bepaalde gebeurtenis of gevoel te maken hebben groeit dan een nieuw werk.

Als kunstenaar vindt ze het een uitdaging om regelmatig nieuwe materialen te onderzoeken en toe te passen. Meest gebruikt zijn tot nu toe: gietwas, siliconen, gips en epoxy. Soms ook in combinatie met textiel en fotografie.

Meer info: https://www.ingridslaa.nl/


Ingeborg Vandamme Stadskamer De Zeven Pijlen Smedestraat 10

Ingeborg Vandamme studeerde edelsmeden aan de Gerrit Rietveld Academie. Ze woont en werkt in Amsterdam. Haar werk wordt geëxposeerd in binnen en buitenland. Ze geeft les in sieraadontwerpen en edelsmeden op een kunstencentrum.

De sieraden van Ingeborg Vandamme zijn eindresultaten van experimenteren met uiteenlopende materialen. Of ze nu werkt met metaal of papier, tekens van vergankelijkheid en sporen uit het verleden zijn altijd zichtbaar in haar werk. Door de tand des tijds aangetast materiaal vormt daarbij een inspiratiebron. In eerder werk gebruikt zij bijvoorbeeld verweerd hout, plantenresten en fossiele haaientanden.

De natuur in al haar facetten met een fascinatie voor groei, bloei en verval zijn zichtbaar in haar ontwerpen. Verder spelen ook herinneringen en tradities een rol in haar sieraden en wandobjecten. Dit komt tot uiting in bijvoorbeeld een serie werken geïnspireerd op traditionele stoffen en klederdrachten.

Combinaties en contrasten zijn uitgangspunten bij het ontwerpen. Naast de meer wat ongebruikelijker materialen voor sieraden, als textiel en papier, worden ook de traditionelere materialen als edele metalen, parels en stenen toegepast in haar ontwerpen.

Meer info: www.ingeborgvandamme.nl


Annie van der Maten Lijstenmaker Pool Bloemstraat 28

Annie van der Maten (1963) volgde haar opleiding aan de Hogeschool Windesheim te Zwolle. "Ik ben vanaf mijn jeugd al bezig met tekenen en schilderen. Toen ik de mogelijkheid had de opleiding Beeldende Kunst aan de Hogeschool Windesheim te volgen heb ik deze met beide handen aangegrepen. De opleiding had toen de mogelijkheid voor deeltijd: twee avonden in de week les en daarnaast veel zelf thuis doen. Dit was voor mij toen goed te combineren met een jong gezin. Na deze opleiding heb ik me meer verdieptin de schildertechniek van de “oude meesters”. Deze ambachtelijke techniek geeft me de mogelijkheid de realiteit weer te geven zoals ik deze ervaar. Sinds die tijd schilder ik voornamelijk met olieverf op paneel. Mijn onderwerpen zijn alledaags, maar het schilderij moet meer zijn dan het weergeven van de werkelijkheid: ik ben op zoek naar een sfeer/ziel in het schilderij en als de beschouwer dat ervaart is het schilderij geslaagd. Naast zelf schilderen geef ik met veel plezier les in Deventer bij Art Partout, Academie voor realistische schilderkunst".

Meer info: https://www.annievandermaten.nl/


Anneke van der Molen-Goutbeek Museum Elburg ingang Zuiderwalstraat

Anneke van der Molen-Goutbeek schildert op doek en paneel. Vaak popachtige personages, dit komt mede door haar fantasie en fascinatie voor het poppenspel. Ze werkt met acrylverf wat haar de mogelijkheid biedt snel laag over laag op te zetten, zo ontstaan haar personages en verhalen op doek.

Voor Anneke is het schilderen onderdeel van haar leven geworden, waarin alles samen kan komen. Het geeft een extra mogelijkheid om de wereld om haar heen tegen het licht te houden. ‘Wat een poppenkast’ is de expressie hiervan. Er zijn schilderijen en installaties te zien in Museum Elburg.

Meer info: www.annekevdmolen.nl


Eline Achterhuis Museum Elburg (hal - refter) ingang Zuiderwalstraat en Beekstraat 38

Ik ben Eline Achterhuis, beeldend kunstenaar. Ik ben geboren in Enschede, heb gestudeerd in Groningen en ben na vele jaren woonachtig geweest te zijn in Den Haag in 2002 naar Zwolle verhuisd. In De oude ambachtsschool (Doas) heb ik een mooi atelier waar ik veel te vinden ben.

Na Academie Minerva ben ik altijd beeldend bezig geweest. Mijn oorspronkelijk discipline schilderen heeft zich uitgebreid met beeldhouwen en mixed media. Mijn werk, wat hier tijdens Vestingval te zien is, is ontstaan in de corona-tijd. Mijn bijbaan viel stil en de waan van de dag verdween. Maw ‘ik kreeg tijd doordat de tijd was verdwenen’, en toen heb ik ook maar mijn horloge afgedaan.

In mijn leven gebeuren bijzondere dingen die impact hebben. Beeldend werken is voor mij ook verwerken. In deze serie ‘Carpe Diem’ werk ik nog intuïtiever. Als ik begin weet ik nog niet waar ik eindig. Ingegeven door wat mij op dat moment bezighoudt laat ik een voorstelling ontstaan waarbij ik on- en bewust kies voor metaforische of amorfe vormen die een vertaling zijn van mijn emoties en expressie. Vanwege mijn positivisme en optimistische aard spelen kleuren een belangrijke rol omdat ik daarmee ‘de wereld’ iets mooier kan maken.

Carpe Diem of te wel ‘pluk de dag’. De Romeinse schrijver Horatius schreef dit spreekwoord met als doel dat mensen van iedere dag moeten genieten. Ik deel deze mening.

Meer info: www.elineachterhuis.com



Marcus van Loopik Museum Sjoel Graaf Hendriksteeg 2 (entree)

Dr Marcus van Loopik. Geboren 1950. Studeerde Theologie aan de R.U. te Utrecht van 1970-1976. Freelance publicist op het gebied van Judaica. Doceerde van 1973-1976 Hebreeuws aan genoemde universiteit. Is vanaf 1978 verbonden aan de B. Folkertsma Stichting - nu Stichting Pardes (stichting voor talmudica en interreligieuze dialoog) in Amsterdam - en geeft lessen in het lezen van rabbijnse teksten. Verzorgt in naam van dezelfde stichting leerhuiswerk. Is tot op heden medeauteur van het blad Tenachon - uitgave van Stichting Pardes (www.stichtingpardes.nl).

Verrichtte van 1982-1985 in dienst van NWO een onderzoek van enkele Kleine Tractaten uit de Babylonische Talmoed.
Was vanaf 1987-1992 als wetenschappelijk onderzoeker werkzaam bij de VU te Amsterdam; onderzoek naar messianisme in Joodse liturgie. Gepromoveerd aan de Vrije Universiteit in de faculteit der Godgeleerdheid op het proefschrift met de titel: 'Het Messiaanse Perspectief in de Synagogale Liturgische Cyclus.'

Verzorgde vele publicaties op het gebied van het jodendom. Werkt sinds tientallen jaren ook als grafisch kunstenaar. En is verbonden aan de liberale Joodse gemeente 'Kehillat Nachal Eitan' te Rotterdam.

Grafiek
Mijn grafiek werd onder meer tentoongesteld in Amersfoort, Amsterdam,Brussel, Apeldoorn, Den Haag, Deventer, Driebergen, Ellecom, 's-Hertogenbosch, Kortenhoef, Leuven (België), Oosterwolde (Gelderland), Twello, Utrecht, Zeist etc. In Duitsland: Bonn, Duisburg, Keulen, Leverkusen, Oldenburg, Westerstede en Wuppertal.

In 1998 zijn 28 van mijn prenten als illustratie opgenomen in de nieuwe lezenaarbijbel van de Katholieke Bijbelstichting.

Meer info: www.marmora.nl
Email: jewishart77@fastmail.fm




Mariëlle van den Bergh Oude Feithenhof Ledige Stede 6 (binnen)

Het eiland Tasmanië, onder Australië, heeft een lange en duistere geschiedenis. De oorspronkelijke naam is Van Diemensland, genoemd naar de Nederlandse gouverneur en opdrachtgever van de ontdekkingsreis door Abel Tasman, in 1642. Eind 18de eeuw koloniseerden de Engelsen het eiland en gebruikten het als strafkolonie. Een beruchte gevangenis, nabij de hoofdstad Hobart, is Port Arthur. Daar zijn verhalen te lezen van de gedeporteerde criminelen, prostituees, maar ook kinderen, die voor het stelen van een brood werden veroordeeld.

Uiteindelijk werden de deportaties stopgezet en in 1856 doopten de bewoners het eiland om in Tasmanië, naar zijn Nederlandse ontdekker. De oorspronkelijke bewoners, Aboriginals, werden uitgeroeid en in 1876 stierf de laatste volbloed Tasmaanse, Trucanini. Ze werd overigens in een vitrine tentoongesteld totdat ze, vrij recent, uiteindelijk werd begraven. De Tasmaanse Tijger, een soort gestreepte wilde hond, stierf in 1936 uit. In het museum in Hobart is nog een filmpje te zien, waarop het laatste dier in zijn kooi heen en weer ijsbeert. Cradle Mountain is het beroemdste natuurlijke kenmerk van Tasmanië: een karakteristieke bergkam in een adembenemend mooi natuurpark, met het gematigd regenwoud van Tasmanië.

Black Paradise (Cradle Mountain, Tasmanië), installatie met textiel, keramiek, schaapsvachten (Faroër eilanden), 2021 Afmetingen: 350 x 300 x 30 cm. Materialen: wandkleden, jacquard geweven en geborduurd in het TextielMuseum in Tilburg. Katoen, wol, mohair, acryl, lurex, polyester, kunststof garen. Keramiek: porselein, elektrisch gestookt bij Ateliers Patagonia, Eindhoven en hout gestookt in International Ceramic Research Centre Guldagergaard, Denemarken.

Foto: Mels Dees

Meer info: info@mariellevandenbergh.eu


Mels Dees kloostertuin Museum Elburg ingang Zuiderwalstraat

Mels Dees (1942) is architect, graficus, beeldhouwer, fotograaf, globetrotter en artist in residence. Met zijn kunstwerk Cairn (zie foto) heeft hij vorig jaar een prijs op de Keramiektriënnale in het CODA gewonnen. Dees werd beloond vanwege de eigenzinnigheid en het grensverleggende van zijn werk.

Een cairn is een stenenstapel - ook wel steenmannetje - die je in landschappen ziet en die gebruikt wordt als wegwijzer. Vaak zie je deze kleine of grote stenenstapels langs bospaden, bergpaden of in andere gebieden waar weinig mensen (en routebordjes) zijn. Denk aan de woestijn of een uitgestrekte steppe. Met opgestapelde kleisteentjes in een landschap vol onduidelijkheid. Het is iets wat al eeuwen bestaat. Cairns wijzen je een pad in de bergen of een pad naar een nieuwe tijd.

Kunstenaar Mels Dees maakt onder andere cairns met voorwerpen die door de mens zijn gemaakt. Zie jij welke? Klei verschillende ‘stenen’ in allerlei vormen om een cairn ofwel steenmannetje mee te maken. Als je wilt voeg je deze toe aan het landschap waar je woont. Welke nieuwe route maak jij? Loop deze route eens met elkaar.

Zijn werk Parthenogenese is eerder tentoongesteld in Gent (B), Buenos Aires (Centro Cultural Borges) en de Beeldentuin Ravesteyn, en is heel geschikt voor de kloostertuin.

Meer info: info@melsdees.eu


Nellie de Mulder oude palingrokerij Rozemarijnsteeg 26

Nellie de Mulder liet zich voor het project ‘Spread your wing(s)’ inspireren door de woorden van de Italiaanse schrijver Luciano de Creszenzo: “We zijn allemaal engelen met één vleugel, we hebben elkaar nodig om te kunnen vliegen.”

In de coronaperiode werd ingezet op wat nog wel kon, naast de vele dingen die stilvielen. Creativiteit, verbeeldingskracht, schoonheid, allemaal waarden die er - zeker toen - toedoen.

Nellie werkt dagenlang geïsoleerd in haar atelier. Materialen worden ontleed, onderzocht en opnieuw gerangschikt. Er wordt genaaid, getekend, geplakt en geborduurd. Iedere dag ontvouwt zich een nieuw ‘engelfiguur’ of beeldverhaal. De werken, krachtig en kwetsbaar tegelijk, geven een tijdsbeeld van de mens in deze verwarrende periode.

Nellie de Mulder studeerde Monumentale Kunst aan de AKI in Enschede (nu ARTez Hogeschool voor de Kunsten).


W: www.nelliedemulder.nl
E: nelliedemulder@upcmail.nl
T: 06 51990690


Daan Jilesen Theekoepeltje Van Kinsbergenstraat 1a (binnen)

Daan Jilesen studeerde in 2002 af aan de kunstacademie in Kampen met als specialisatie stop-motion animatie. In zijn dagelijks leven werkt hij aan schepen op een werf. 's Avonds en in de weekenden brengt hij zijn animatiekarakters - vooral robotjes - tot leven.

Machines lijken soms een eigen leven te leiden. Daan maakte van dit gegeven zijn startpunt, en tilde het naar een hoger plan: zijn creaties hebben een sterk eigen karakter en een herkenbaar gezicht. Dit is te zien in de talloze minutieuze details.

Daan bedient zich in zijn werk van verschillende materialen, zoals hout, karton, blik, PVC en acrylverf. Zijn robotjes hebben een grote bewegingsvrijheid. Dit maakt ze bijzonder praktisch om mee te werken. De ledematen hebben een grote mobiliteit.

Inspiratie put hij uit menselijk vernuft: hij heeft een fascinatie voor bruggen, duikboten en stoommachines, en dit zie je terug in zijn geesteskinderen.

Meer info: https://www.instagram.com/daanjilesen/


Anna Kloth kruidentuin De Groene Kruidhof Ellestraat 52

De titel van het beeld is Jachtgodin, ofwel Artemis, zoals ik haar aanvankelijk noemde. Het is gemaakt van plaatijzer, die aan elkaar gelast werden. Het hemdje bestaat uit twee slagersschortjes, die de slager moesten beschermen tegen de scherpe messen tijdens het slachten.

Waar het mij bij het maken van een kunstwerk omgaat, is vormgeven wat mij innerlijk beweegt en bezig houdt. Een vorm van communicatie met de buitenwereld. Ook vanuit de effecten van de buitenwereld op mij. De plaats die ik inneem ten opzichte van de wereld om mij heen, kan ik het beste inschatten tijdens mijn worsteling met het lassen van een beeld.

De weerstand van het ijzer, is een metafoor voor de weerstand tegen het blootleggen van het verborgene. En juist dat willen vormgeven in een beeld. De meerdere lagen zorgen ervoor dat het interessant blijft om het steeds weer op te zoeken. Een beeld moet niet uitleggen, het moet raken. Woorden kunnen verklaren, een beeld suggereert. In ieder geval onderken ik voor mezelf de noodzaak van verbeelden.

Meer info: annakloth52@gmail.com




Linda Westera Stadskamer De Zeven Pijlen Smedestraat 10

Linda Westera is in 1991 afgestudeerd aan de kunstacademie in Kampen. Naast verschillende teken- en schildertechnieken maakt ze tevens grafiek: monotype, kartondruk, sjabloondruk en droge naald.

Ze werkt voornamelijk in series. Daarbij heeft ze diverse thema’s onderhanden die vaak jarenlang meegaan, zoals haar serie zelfportretten: al negen jaar maakt ze elke week een nieuwe waarbij ze experimenteert met technieken en stijlen.

Andere series bestaan uit monumentale kleurpotloodtekeningen van uitgebloeide bloemen en haar ‘Woekerwerken’ die voortkomen uit de fascinatie voor woekerend gebladerte. Verder houdt ze zich bezig met boomknoppen en zwaluwen… en meer! Op haar website kunt u alle series bekijken.

Meer info: www.lindawestera.nl


DAGVIER speelt met licht Havenkade 42-A1 (studio)

DAGVIER is als lichtstudio creatief. Met ons kleine team spelen wij met licht. In onze studio presenteren wij een aantal mooie ontwerpen van verschillende designers in de lichtbranche, en hebben wij een aantal mooie kunstobjecten hangen. Daarnaast kunnen wij goed uitleggen wat er allemaal mogelijk is met licht!

Meer info: www.dagvier.nl


Jan Ketelaar muurhuisje 2 Zuiderwalstraat 10 en kloostertuin Museum Elburg ingang Zuiderwalstraat

Potzenmaker Jan Ketelaar last beelden. Soms heel klein, soms heel groot. Op de dijk bij Holwerd staan sinds september 2019 zijn twee vijf-metershoge dames 'Wachten op hoog water'.

“De beelden, vaak opvallend kwetsbaar, weerloos en quasi-naïef, drukken gevoel, bezieling en mildheid uit. Ervaringen en indrukken zijn vastgelegd als kwetsbare momentenopnamen. Veel beelden getuigen van een grote betrokkenheid met ‘de mens’ en met onrechtvaardigheden en ongerijmdheden die het menselijk bestaan ontsieren.” (Geraart Westerink in Beeldenmagazine oktober 2014).

Behalve het lassen van beelden zingt de potzenmaker ook liedjes, draagt gedichten voor, bedenkt installaties of performances en richt zich op het WK irrigeren.

Foto: Henk van Setten

Meer info: www.janketelaar.nl


Lenneke Saraber muurhuisje 1 Zuiderwalstraat 8

Lenneke Saraber (1967) drukt grote en kleine linosnedes. Zonder vooropgezet plan, vanuit een schetsidee, snijdt zij spontaan met gevoel in de plaat. Deze wordt afgedrukt in een kleur en daarna wordt er weer wat weggesneden om vervolgens en weer een kleur over de andere kleur af te drukken. Op deze manier wordt een prent, laag voor laag, kleur voor kleur, opgebouwd tot zich een beeld begint te vormen. Het schilderachtige eindresultaat laat lang op zich wachten.

Inspiratie vindt Lenneke in haar omgeving, het landschap, de wolkenluchten, maar ook de bosrijke omgeving van haar geboortestreek Twente geven altijd enorme drang om er over te vertellen in beelden. Gebladerte, schaduwwerking en waterstromen zijn in verschillende stadia uit de plaat gegutst en vormen een belangrijk beeldelement.

Het werk laat een ontwikkeling zien van figuratie naar abstractie. Maar tussendoor blijven de vogel prenten een vrolijke constante vormen naast de bijna geheel abstracte landschappen. Met dezelfde spontane snijtechniek zijn deze kleurrijke vrolijke fladderaars vereeuwigd in kleine prentjes.

Geheel zuivere abstractie is terug te vinden in de sierpapieren. Vanuit een interesse voor alles wat je nog meer kan doen met hoogdruk, is de kunstenares in 2006 voorzichtig begonnen met het ontwikkelen van sierpapieren, die zijn nu inmiddels een begrip geworden.

Meer informatie: www.lennekesaraber.nl

facebook: Atelier lenneke Saraber

instagram: atelierlenneke



Eric Dolfij Oude Feithenhof Ledige Stede 6 (tuin) en Theekoepeltje Van Kinsbergenstraat 1a (tuin)

Eric Dolfij maakt grote figuratieve beelden, waar je beter naar kunt kijken dan er over lezen. Hij maakt beelden van mensen en dieren, maar niet helemáál naar de natuur. Hij duwt en trekt aan de vormen, speel met de aankleding, zet ze kappen en koppen op. Zo maakt hij zijn eigen beeldtaal. Daarbij hecht hij veel belang aan een vrolijke uitstraling van de beelden door vorm, kleur en inhoud. En voor het evenwicht is er soms enig malheur.

website: www.dolfij.nl


Simone Peelen Kazemat Vischpoort Havenstraat 2


Simone Peelen, afgestudeerd in 2017 te ArtEZ Hogeschool voor de kunsten Zwolle, is een experimenteel filmmaker. Ze is gestart op een animatie opleiding maar heeft uiteindelijk haar draai kunnen vinden in het werken met een green screen. Met dit filmmateriaal knipt en plakt ze tot er nieuwe interessante beelden ontstaan. Het geeft ook de mogelijkheid om een persoon/object in een andere wereld te plaatsen wat de voornaamste reden is van haar werk. Inspiratie haalt ze uit thema’s zoals identiteit, massa & beeldcultuur.

Meer info: www.simonepeelen.nl



Nellie de Mulder Museum Sjoel Graaf Hendriksteeg 2 (kelder)

De mens en zijn omringende wereld zijn een inspiratiebron voor de verhalende schilderwerken tekeningen objecten en installaties van Nellie de Mulder.
Voor de installatie ONDERWEG verzamelde ze wereldwijd kaarsresten. Deze kaarsresten ( gestolde dragers van uiteenlopende emoties) werden opnieuw gesmolten en gegoten in een bootvorm. Er ontstond gietend laag voor laag niet alleen een nieuwe vorm maar ook een nieuwe betekenis. De bootobjecten staan symbool voor het samen leven en het samen ONDERWEG zijn ieder naar zijn eigen unieke bestemming.
De installatie bestaat uit ongeveer 400 bootjes.
Nellie studeerde Monumentale Kunst aan de AKI (nu ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten) in Enschede. www.nelliedemulder.nl

nelliedemulder@upcmail.nl
www.nelliedemulder.nl


Sari Piek Gruithuis Krommesteeg 11

Sari Piek schildert en tekent voornamelijk mensen, meest gezichten. Kleur en monumentaliteit spelen hierbij een belangrijke rol. De nadruk ligt op uitbalanceren van een compositie.

Vaak zijn de koppen groter dan in de werkelijkheid. De laatste tijd schildert Piek ook kleinere werken en miniaturen, soms geïnspireerd door oude meesters. Met verf, licht, donker, kleur en structuur maakt Piek iets dat er nog niet was. Het gaat haar daarbij niet om specifieke personen, eerder zijn het registraties van algemene mensbeelden, gebaseerd op toevallige ontmoetingen, foto’s, herinneringen en ideeën. Naast schilderijen en tekeningen en aquarellen maakt Sari Piek foto’s en collages.

Geboren 04 04 1957
Opleiding ABK MINERVA Groningen 1975 – 1980
Beeldend Kunstenares sedert 1980
Schilderijen, Tekeningen, Aquarellen, Grafiek, Fotografie
Abstract realisme
https://www.saripiek.nl/



Willeke Orsel Kunsthub Bink Beekstraat 57 (buiten)

Willeke Orsel (afgestudeerd CABK ‘87) houdt er als beeldhouwer van om onder de oppervlakte te kijken. Naar de menselijke geest, met zijn raadsels en emoties, en de mysteries van onze levende wereld. Mythen, archetypen, droombeelden, en ook structuren en vormen in de natuur leveren het materiaal voor haar figuratieve beelden en objecten. In haar werk speelt het zoeken naar creatieve vrijheid en het essentiële een belangrijke rol. Na het werken in hout is ze daarom overgestapt op cement en gietsteen, wat eindeloze mogelijkheden biedt wat betreft afmeting, vormgeving, kleur en afwerking, en in het combineren met andere materialen. “Als mens hebben we behoefte aan magische dingen. Magie dat is je ziel in iets herkennen, de ontroering van werkelijke inspiratie, een beeld dat je hart opent voor hoop en nieuwe mogelijkheden. Een poging doen tot die magie is mijn streven als kunstenaar.”

Op woensdag 1 juni is Kunsthub Bink vanaf 13.30 uur te bezoeken.

Meer info: www.willekeorsel.com
Atelierwillekeorsel@gmail.com
Facebook en instagram: Willeke Orsel
Bezoekadres: Venestraat 9 Kampen.



Ursula van de Bunte Ledige Stede 29-31 (voormalig postkantoor)

Oog voor detail, licht en kleur, zouden een mooie omschrijving zijn voor de werkwijze van Ursula. De fotografe is perfectionistisch, enthousiast en ijverig, ze zal pas tevreden zijn als de welbekende “WoW-factor” bereikt is.

Ursula probeert haar onderwerpen op hun meest pure manier naar voren te laten komen. Ze fotografeert zowel voorwerpen in hun krachtige stilleven, als mensen met al hun emoties, die stuk voor stuk uniek zijn in uitstraling. In beide onderwerpen gaat ze terug in de tijd, haar werk is onconventioneel en de fotografische beelden hebben verrassende composities met soms een flinke dosis humor. Het zijn eigentijdse varianten van aloude meesterwerken en genres.

Als fotografe probeert Ursula zich te onderscheiden door diversiteit in haar werk en maakt naast individuele creaties ook series, waarbij meerdere beelden één verhaal vertellen.

Daarnaast is het fotografische werk ook te vinden in verschillende galeries en worden de werken in zowel binnenland als buitenland verkocht.

Om haar kennis over te kunnen dragen aan kunstliefhebbers van een nieuwe generatie, geeft Ursula les op het Cibap (vakschool voor vormgeving in Zwolle), als docente fotografie. Dit is een mooie manier om haar passie en enthousiasme voor haar werk te kunnen delen met studenten.

Tijdens het Vestingval zijn er naast een aantal stillevens ook bijzondere werken te zien uit de series: “De 100 van Rooyackers”, de Jelly’s en “Pandemic”

WEBSITE: ursula-artphotography.com

INSTAGRAM: ursfotografie